דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ ארגוני בזמן מיתון 

מאת    [ 20/07/2009 ]

מילים במאמר: 739   [ נצפה 2437 פעמים ]

בזמן משבר ישנה נטייה לקצץ. בהכול. כמו בצבא. מה שלא "מחובר לקיר" מורידים, מקצצים. גם בדברים חשובים. נכון גם זו דרך. דרך אחרת היא להסתכל על המשבר כהזדמנות כאפשרות לבצע שינויים ביתר קלות כי היי זוכרים? אנחנו בתקופת מיתון.

ההיית או חלמתי חלום
מממ.. רעיון נחמד אני שומעת אתכם אומרים. נכון צריך לבצע שינויים אבל, למה לא לעשות את זה לבד? מי צריך אדם חיצוני שלא מכיר את העסק שלי? עד שהוא ילמד ... עדיף כבר לנסות לבד. שימו לב הדגש הוא על לנסות. וודאי ניסתם לשנות בעבר נכון? חשבתם, העלתם רעיונות, הוצאתם טפסים נפלאים. לא סתם נפלאים פשוט מ צ ו י י נ י ם. ומה קרה? תנו לי לנחש. קודם היו צעקות (של העובדים) "מה פתאום?", "זה לא יוכל לעבוד בחיים", אח"כ היו דיבורים (אתם), עוד דיבורים, שיכנועים (איומים?) ואז נראה היה שהדברים מסתדרים ו"זה" מתחיל לעבוד. יומיים שלושה (נו טוב שבוע- שבועיים) הארגון התנהל לפי השיטות החדשות ואח"כ? הכול נשכח כאילו לא היה מעולם.
נשמע מוכר? אז תנו לי להציג לכם דרך אחרת.
דברים שרואים משם לא רואים מכאן
נכון. אתה מכיר את העסק שלך הכי טוב מכולם. זה ה"בייבי" שלך. אבל מה. (הפתעה), לפעמים זה לא מספיק. כמו בבית עם הילד הפרטי שלנו אנחנו מעורבים רגשית, קרובים מדי ולכן לעיתים "מפספים". ואז, מגיע אדם חיצוני, יועץ ארגוני, שלכאורה מכיר פחות טוב את העסק. אבל דווקא היותו גורם חיצוני לארגון, יכולת ההתבוננות מהצד וחוסר המעורבות הרגשית שלו מאפשרים ליועץ הארגוני לראות בבהירות דברים שאתה, זה שכל כך קרוב לא מסוגל עוד לראות.

לתת בהם סימנים- זיהוי חוזקות וחולשות
ניהול של עסק ואפילו עסק קטן דורש מגוון רחב של מיומנות. חלקנו חזקים באחדות (שיווק, מכירות) וחלשים באחרות (פיננסיים, כוח אדם) ואחרים? חזקים בדיוק בתחומים ההפוכים. החדשות הטובות הן שאינכם חייבים להיות הטובים ביותר בכל אחד מהתחומים. מה שכן, אתם אמורים להיות מסוגלים לזהות מחד את הנקודות החזקות שלכם ולטפחן. ומאידך להכיר בנקודות החלשות יותר ושם לבקש עזרה. גם כאן יכול לבוא לעזרתכם היועץ הארגוני, יחד תאתרו את החוזקות והחולשות, יחד תחליטו איך מטפחים ולומדים מההצלחות ויחד תבדקו איך ניתן לחזק ולהעצים את המקומות החלשים יותר.
עם רגל על הגז- הנעת תהליכי שינוי
יפה. היועץ הארגוני יוכל לסייע לי בזיהוי הנושאים הדורשים שיפור- כך אתה. אבל מכאן אני יכול להמשיך לבד, לא? אז זהו שלא תמיד. איתור הנושאים הדורשים שיפור אינו מספיק. אנחנו כבר יודעים שמה שחשוב עוד יותר הוא... (עוד הפתעה?) הביצוע. ולצערינו הביצוע וההוצאה לפועל של השינוי האירגוני אינם פשוטים כל-כך כמו שנדמה לפעמים- יעיד מי שכבר ניסה. גם כאן אדם חיצוני כדוגמאת היועץ הארגוני, יכול לסייע. עם אנרגיה רעננה, לא מושפע מאינטריגות פנימיות יוכל היועץ האירגוני לסייע לך להניע את תהליך השינוי שהארגון שלך כל-כך, אבל כל-כך מבקש.
לחסוך כסף וזמן- ללמוד מזקן השבט
יש בינכם בעלי העסקים המגיעים עם נסיון רב, עבדתי כאן, עבדתי גם שם, התגלחתי על הזקן של... אוהוווו, איך התגלחתי, אתם מחייכים. אבל אחרים, מגיעים לעסק שלהם מנוסים פחות. עבורם יכול להיות "שכר הלימוד" כואב ויקר הן כלכלית והן מבחינת זמן, כוח אדם ועוד. גם כאן יכול יועץ ארגוני מנוסה לסייע ולחסוך. לחסוך לכם טעויות שאחרים כבר עשו ושילמו עליהן (ביוקר).
היועץ האירגוני יגיע עם "ארגז כלים" ניהוליים, רעיונות, טיפים ותיאוריות לשיפור וייעול. אך הזהרו (ילדים) מ"חובבי התיאוריות". התאוריה הנה רק נקודת המוצא ולא בהכרח מתאימה למציאות הארגונית שלכם. יועץ ארגוני טוב הבקיא בתיאוריה אך אינו מכור לה, יועץ אירגוני בעל נסיון ייעוצי מגובה בנסיון ניהולי "בשטח" הוא זה שאתם רוצים לימינכם.


ייעוץ ארגוני - לא רק לארגונים גדולים
אוקיי הייעוץ הארגוני נשמע הגיוני ואפילו מפתה אבל... אנחנו ארגון קטן בקושי 15 עובדים . נדמה לי שהיעוץ הארגוני מתאים רק לארגונים גדולים? אתם שואלים. והנה עוד הפתעה. אין בלעדיות לארגונים הגדולים על שירותי הייעוץ האירגוני (למרות שהם הראשונים שהבינו את חשיבותם הרבה). למעשה כל עסק קטן כגדול יכול להעזר בשירותיו של יועץ ארגוני. זכרו, פעמים רבות ההבדל בין עסק קטן ומצליח לבין עסק קטן וכושל הינה החשיבה האסטרטגית והתכנון מראש- ולעיתים אנו זקוקים לעזרה בדיוק בשלב הזה- וכן נחשתם נכון הפתרון? יועץ אירגוני.

אז למה דווקא עכשיו? ייעוץ ארגוני בזמן מיתון
אוקיי אז למה דווקא עכשיו? אנחנו בקיצוצים. בקושי שורדים. ויתרנו על כל מה שלא הכרחי. אולי נחכה עד שיעבור המשבר?
לחכות? לא! להפך! זה הזמן הנכון. זה הזמן להסתייע בשירותי יעוץ אירגוני דווקא בזמן מיתון.
ראשית כי חייבים לשנות לשפר לחזק כדי לשרוד, שנית- כי קל יותר לגייס את הצוות והעובדים לביצוע שינויים כשברור להם כי התקופה קשה והמצב לא פשוט, שלישית- כי עסקים רבים לא יישרדו את המיתון ומי שכן יישרוד יזכה בנתחים מהשוק שלאחר המיתון. ונדמה לי שהרעיון ברור.

ייעוץ ארגוני בזמן מיתון- כי מצויינות אפשר ללמוד!
הכותבת הנה מנהלת מרכז מנטורינג- ייעוץ חניכה ואימון.
יועצת ארגונית ומאמנת עסקית ואישית, בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב (MBA),
tamar.adler@gmail.com
http://www.tamaradler.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב